július 29, 2008

A szőlőben nyaraltam

Az idei nyaralás elég furcsán alakult: ha nem lett volna 2-3 hideg, esős nap, akkor semmit nem tudtam volna pihenni.

Elsőként a "zöldszüret" azaz a fürtválogatás és a hónaljhajtások eltávolítása volt soron. Mivel idén azzal kisérleteztem, hogy a lehető legnagyobb zöldtömeget hagyom a szőlőn, a tőkefej fattyazása is elmaradt. Ez most nem könnyítette meg a dolgomat: egyes tőkék nagyon nehezen voltak áttekinthetők. Azt hiszem, a fattyazás nem elhagyható művelet.

Az első néhány tőke után lisztharmat-fertőzésre bukkantam, így azonal megpermeteztem Thiovit + Topas kombóval. Ezek olyan szerek, amelyek munkavédelmi várakozási ideje (MVI) 0 nap.

A vesszőkön csak egy fürtöt hagytunk, a többit ledobtuk. A munka 2,5 napot vett igénybe, és roppant fárasztó volt, az első napon az őrül melegben délben két órát sziesztáztunk, a második napon viszont éjszakai eső után meglehetős hűvösben kellett munkához látnunk. A lában a gumicsizmában teljesen elgémberedett. A munka befejezése után három nap folyamatosan szitáló eső és hideg köszöntött ránk, így ki tudtam pihenni a fáradalmakat.

Ma, kedden hajnalban ismét megpermeteztem, Thiovit + Rézgálic + Magnézium kiegészítő (kocsánybénulás ellen) szerekkel. Ha Isten is úgy akarja, idén már nem permetezek többet.

Nincsenek megjegyzések: