július 06, 2008

Lisztharmat!

Nem akármekkora meglepetésként ért, hogy a szőlőben néhány fürtön, annak is 1-2 szemén lisztharmatfertőzésre bukkantam. Azért lep meg a dolog, mert egy hete permeteztem felszívódó szerrel (Rubigan), annak a 10 napos védelmi ideje nem igazán járhatott le.

Vasárnapra virradóra nem tudtam aludni, 4:30-kor ébredtem, kimentem sétálni egyet a ház elé, és olyan jó hűvös volt, hogy kimentem a szőlőbe, hogy a pincét átszellőztessem. Amíg az ajtót kitártam, sétáltam egyet a szőlőben, és akkor vettem észre a fertőzést. Nosza, hazaszaladtam, beöltöztem, és 6 órakor már permeteztem is, ezúttal Karathane+Rubigan keverékével. Kilenc órára már készen is voltam. Ezúttal nagyon kis cseppméretet választottam, viszont roppant alaposan lefújtam a fürtzónát: minden egyes szemet beborítottak az apró permetcseppek.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Szolosgazda,
szerintem eltuloztad ezt a hirtelen permetezest, nyugodtan bevarhattad volna a 10 napot ket permetezes kozott. Az egy-ket szemes fertozest amugy sem tudod kivedeni, ahhoz martogatni kene a furtoket a permetleben... nekem egyebkent a felszivodo permetek nem nagyon jottek be, ebben az idoszakban inkabb quadris-t vagy shavitot szoktam hasznalni.

Névtelen írta...

Ha tényleg te vagy Rambo, akkor én vagyok DvájtMekKlászki...Antialkoholista vagyok, csak a nejem iszik néha baráti társaságban, de sok sikert kívánok neked!

Szőlősgazda írta...

Kedves valaki!

Köszönöm a hozzászólásodat.

A Quadris felszívódó szer, preventív, de lisztharmat ellen elég gyenge. Általában mellé célszerű vagy ként, vagy Karathanet használni.

Shavitot még soha nem használtam.

Szőlősgazda írta...

Kedves DvájtMekkKlászki!

Igen, az a Rambo vagyok, akire gondolsz.

Névtelen írta...

Kedves Szolosgazda,
en ugy tudom a QUADRIS nem felszivodo, hanem kontakt szer.

Szőlősgazda írta...

Igazából kombinált szer, azoxistrobin hatóanyaga "behatoló" fungicid. Folpet komponense kontakt spóraölő szer.

Forrás
http://www.lifesinergia.org/pdf/bps_ingles.pdf
33. oldal - penetrating products.

Etuska írta...

Kedves Szölősgazda!! Quadris-nak mennnyi idő kella felszivódáshoz, azaz mennyi idő múlva nen csökkenti a hatását az eső?
A válaszod előre is köszönöm.

Szőlősgazda írta...

Szia!

Azt tartják, hogy kb. 6 óra alatt kötödik a szemeket borító viaszréteghez annyira, hogy jöhet az eső.

Etuska írta...

Kedves Szölősgazda!
Köszönöm a quadris felszivódásával kapcsolatos válaszod.
A viharok idején 3-4 óra múlva jött egy kiadós eső, azóta már mégegyszer megszórtam, mert még mindég várható, hogy esik.

Névtelen írta...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Sötétség nagy urai a folpetnek mi köze van alisztharmatfertőzéshez?
Elöször a gomba(uncinula necator) biológiáját tanuljátok meg, hogy hogyan és miként fertőz!!!!!!!!!!!!!

Szőlősgazda írta...

Ugye nincsenek szövegértési problémáid? Olvasd el még egyszer amit írtam.