július 09, 2007

Fürtválogatás

A legnagyobb (és számomra a legfárasztóbb) zöldmunka a fürtválogatás. Eddig mindig kb. három napot vett igénybe, mert együtt csináltuk a tetővágással. Idén azonban megváltoztattam egy kicsit a zöldmunkáknál alkalmazott technológiát, így ezt a munkát is sikerült másfél nap alatt befejezni. Itt azért húzós másfél napról van szó, reggel hétkor már a szőlőben voltunk anyuval, és este hétkor mentünk haza. A második napon kilenckor kezdtünk -reggel bementem Füredre benzinért a motoros permetezőbe meg permetező szerért - és 11-re kész volt a zöldmunka. Délután fél kettőre még a permetezést is elvégeztem (Karathane, Dithane, Quadris), úgyhogy elégedett voltam.


Mit csinálok másképpen, mint tavaly?

1. Gyakrabban megyünk a szőlőbe, de így csak egy napos munkák vannak, amit könnyen el lehet végezni.
2. A hajtásokat nem rendezzük el a végletekeig, csak a legszükséges mértékben.
3. Harmada annyit kötünk, mint tavasszal, azt is elsősorban kötözőpisztollyal.
4. A tetőt nem a felső drótnál, hanem olyan magasan vágtam el, amilyen magasan csak elértem, így egy fürtre több levél jut.
5. A hónaljhajtásokat (ami nem a fürtzónában van) nem letörtük, hanem befűztük így a levéltömeg megnőtt.

Ezúttal Gyuszi bácsi volt a katasztrófa-túrista, a ledobott fürtök láttán kifejtette, hogy amit a Jóisten adott, azt nem szabad elpazalni. Mondtam neki, hogy akkor a tetejét sem vághatná le, mire az eltérő álláspontok rögzítése mellett lezártuk a vitát.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Hát, én csak itt nézek, hogy tényleg Te vagy az?
A férjem küldte meg a blogod címét, mint régi ismerősét. Ő is borozgat, vettek két barátjával egy pincét Ócsán. A szőlőt, vagy a mustot veszik, aztán összehoznak belőle valamit.
Hát, jó munkát ott a szőlőben!
Zagyva Gabi

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.