június 24, 2007

Júniusi munkák

A palackozás körüli huzavona teljesen elkedvetlenített, most azonban összefoglalóan leírom, hogy mit műveltünk júniusban.

Június 10.
Mivel a szőlő szépen be volt fűzve (köszi anyu) a permetezés gyerekjáték volt.


Quadrist kapott a szőlő Thiovittal keverve, mert a Quadris önmagában nem megfelelő lisztharmat ellen. Estefelé kezdtem a permetezést, nagyon meleg volt, ezért előbb végigpermeteztem a keleti oldalát, majd napnyugta után a nyugati oldalát is megcsináltam. 2,5 órán át tartott, de szépen rászáradt.

Megérett a pice melleti fán a cseresznye, végre nem ették el előlünk a bogarak.


Június 24.
Állandó polémia, hogy mikor kell kezdeni a tetővágást: Péter,Pálkor, vagy előbb, ha a szőlő úgy kívánja. Persze, szép dolog a népi hagyomány, de ugye Péter,Pálkor kell kezdeni a búza aratását is, az árpát meg még előbb egy héttel, aztán szépen sorban az öszes gabonát a zabbal bezárólag. Meg aztán a fejművelés is más, ahol tényleg lehet némi szerepe az összefutó dús lombozatnak a júniusi jégverés elleni védelemben, de egy három méter sortávolságú ültetvény csak igen extrém elhanyagoltság esetén fut össze, ellenben a szél a nagy hajtásokat a felső befűzőszál mentén szépen letördelheti.


Arról nem beszélve, hogy a friss hajtásokon megjelentek az atkák és néhány levélen perenoszpóra nyomát is láttam. A perenoszpóra penészgyepét a Quadris beszárította, de ez felhívja a figyelmet arra a tényre, hogy a gyorsan növő hajtások kevésbé ellenállóak a betegségeknek, valamint egy ilyen bozótot nem lehet készi permetezővel rendesen megpermetezni. Ezek az érvek is a tetővágás mellett szólnak, azon kívül nem hiszem azt, hogy értelmes dolog lenne olyan hajtásokra pazaroltatni a növény erejét, amelyetől úgyis megszabadítjuk. Ezen érvek mentén levágtuk a szőlő tetejét.


A tetővágás után permeteztem is: nagyon kegyébe fogadott a Jóisten, mert egész délelőtt szép, borongós idő volt. Akár kénnel is permetezhettem volna, de a Rubigan, Ridomil kombó mellett döntöttem.

Nincsenek megjegyzések: