május 03, 2006

Teszek - veszek

A hétvégén még sor kerítettem egy permetezésre is. (Alapjaiban a Sygneta növényvédelmi technológiával dolgozom, de helyenként kicsit módosítottam, mert hétvégi szőlészként többször kell felszívódó szert alkalmaznom.) A lisztharmatra idén fokozottan kell figyelnem, mert a vesszők erősen fertőzöttek maradtak a tavalyi rendkívül súlyos fertőzés után.

Amikor a hajtások néhány centiméteresek, Thiovit Jet-tel permetezek, 70g/10liter töménységben. Nagyjából 20 liter permet elegendő az egész szőlőre. Szerencsém volt az idővel, nem volt se túl meleg, a nap se tűzött perzselőn. Bár a Thiovit a legkevésbé okoz perzselést a kéntartalmú szerek közül, nem árt az óvatosság.

---

A tavalyi borom sajnos gallyra ment, mert a friss csertölgy hordóktól erős faízt kapott a bor. Nem fás jelleget, hanem durva "talpfás" ízt, ami minden mást elnyom. Ezt azért sajnálom nagyon, mert amúgy a bor nagyon jó lett volna. Ezt idén mindenképpen szeretném megelőzni, úgyhogy a nyár a hordók (folyamatosan cserélt) hideg vizes áztatásával fog eltelni. El is kezdtem, a hátvégén a négy üres, 200 literes hordómat trisós vízzel kiforráztam (ami kiszedte belőle a leülepedett borkősavat), majd hideg vízzel feltöltöttem, és a vízhez adtam egy teáskanálnyi porított borként. Ez reményeim szerint meggátolja a víz megromlását, azalatt a két hét alatt amíg le nem cserélem.

---

Fontos a pince környékének rendben tartása is, ezért lekaszáltam a pince előterét. A szomszéd nyugdíjasok pazar pázsitot nevelnek, ők fűnyíróztak. Elhatároztam, hogy ha nyugdíjba megyek, én is azzal teszem tönkre a szomszédaim idegét, hogy mindig 4-6 cm között tartom a pince előtt a gyep magasságát. Egyelőre erre nincs időm, megelégszem a marhalegelő megfékezésével.

Nincsenek megjegyzések: