október 05, 2006

Emberi gesztus

Ma egy nagyon pozitív dolog történt velem.

Az Index 'Szőlő' fórumán kaptam egy ötletet jó rizling fajtaélesztőre. Idén lehet, hogy komolyan (nem csak starterként) szükség lesz rá, a szőlő kissé rothadásnak indult, anyu elmondása szerint.

Az élesztő leírásának alján találtam egy telefonszámot, amit azon nyomban felhívtam. A boltos vette fel a telefont, azonnal képben volt az élesztőről. Megegyeztem vele, hogy küld 100 gr-ot belőle, postai utánvétellel. Ez hétfőn történt. Ma (csütörtökön) beállított a postás, hozott egy kis csomagocskát, benne az élesztővel. Utánvételi díjat nem fizettem. A csomag felbontása után előkerült a blokk (pénztárgép-bizonylat) is: 1150 Ft-ról szól.

Tehát az illető:
1. Kimért 100 gr élesztőt;
2. Beütötte a pénztárgépébe az árát;
3. Becsomagolta;
4. Elment vele a postára, feladta.

Mindezt 1150 Forintért.

Kedves Barátom, a VINO-VITIS Kft. (7773 Villány, Baross G. u. 5.) boltosa! Nagyon szépen köszönöm! Az áru ellenértékét elutaltam a pecséteden szereplő bankszámlaszámra. Ezen kívül, ha idén végre lesz borom, egyike leszel azon keveseknek, akik ingyen kapnak belőle.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Azt hittem olyannyira fajélesztő-ellenes vagy (pl. beszélgetésünk Jásdiról, tudom, tudom, más az, ha ananász illata van a rizlingnek), hogy semmiképp nem használnád ... Ezek szerint tévedtem.

Szőlősgazda írta...

Igen, csak a Jásdi-féle "ananászos-citrusos" pancsolás ellen vagyok, ilyen íz nincs (soha nem volt) a helyi borban. Az általam használt élesztő kimondottan a rizling fajtajelleget erősíti, nem hoz idegen ízt, illatot a borba.