szeptember 10, 2006

A 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztiválról

Pénteken kimentünk a Várba. Természetesen rizlinggel kezdtem, a Balatonfelvidékről, végigkóstoltam Csopaktól Badacsonyig az északi partot, persze külön hangsúlyt fektetve a dörgicsei borokra.

Dörgicsét két társaság képviselte, a Fogl borászat, valamint a Pántlika pincészet.

Foglnál rizlinget ittam, és kérdezősködésemre kiderült, hogy hol is van a szőlője (alattam két vágóval a hegyen). Ilyen szőlő képviseli egy nemzetközi kiállításon a dörgicsei borvidéket:





A bor minősége 90%-ban a tőkén dől el. Lehet találgatni, milyen bor lesz ebből.

A másik helyen - a Pántlika pincészetnél -, egy "aranyérmes" rizlinget kóstoltam. Nem hittem a nyelvemnek, így körbekóstoltattam a társasággal. Soha ilyen markáns Sauvignon Blanc-t nem ittam, egyébként ez volt az egybehangzó vélemény. Vissza is kérdeztem: nem kevertétek össze az üveget? A pultos beleszagolt, és azt mondta: nem, ez a rizling.

Kíváncsi lennék arra, hogy milyen sóhivatal zsűri előtt nyert aranyérmet egy ennyire minden fajtajelleget nélkülöző bor?

Summa-summárum: a dörgicsei képviselet meglehetősen szegényes volt a Várban.

Nincsenek megjegyzések: