június 19, 2006

Az elmúlt pár hétben lusta voltam blogolni, így összefoglalóan leírom, mit műveltem:

---

Permetezés Június 4-én, a korábbi kombó: Ridomil, Rubigan, Dithane, Thiovit.

---

Permetezés Június 14-én, Quadris Max + Karathane. A Karathane nagyon jól jött, olyan párás forróság van mostanság, hogy nagyon oda kell figyelni a lisztharmatra.

Egy hihetetlenül nagyszerű Stihl motoros háti permetezőnek lettem boldog tulajdonosa és használója. Ez a gép 6 méteres sugárban képes porlasztani a permetlevet, 2 óra(!) alatt megpermeteztem vele a szőlőt. Elképesztő teljesítménye van, komolyan, csak sétálni kell vele, és a légörvény megforgatja a leveleket, a szinte köddé oszlatott permet pedig belep mindent.

Nagyon elégedett vagyok a vétellel, ki háti permetezővel ez 6-7 órás munka lett volna.

---

Június 17. Virágzik a szőlő!



Tetővágás, hajtásigazítás (befűzögetés). Komoly dilemma, hogy a naptár szerint vagy a növény fejlettségi, tenyészállapota szerint permetezzünk-e. Szerintem ilyen esős nyáron felesleges megvárni a Péter, Pál napot, ha nagy a hajtás hossza, le kell vágni. Minek terheljük a növényt olyan hajtással, amit úgysem hagyunk meg?

.

Feri bácsi hívott, szombaton megnézte a szőlőt, tetszett neki, a héten meg fogja kultivátorozni.

A cseresznye is érik a fán... szép az élet!

Nincsenek megjegyzések: