április 17, 2006

Tőkeleltár

Ahogy azt a múlkor említettem, a metszéskor végrehajtottam a fajtaszelekciót.

Ez persze gondos előkészítést igényelt. A tavalyi évben, valamikor a fürtzáródás után, amikor már jól megkülönböztethetők voltak az egyes fajták, elkészítettük a tőkeleltárat, én diktáltam, anejem írta. Ebben soronként felvetük a támrendszer drótjainak magasságát, az oszlopközönkénti tőkék számát, és azt, hogy hol kell pótolni a hiányzó tőkéket.

Íme egy minta a tőkeletárból:




Ezen kívül a kivágásra ítélt tőkéket piros szigetelőszalaggal körbetekertem, így a metszéskor különösebben nem kellett számolni a leltár alapján, hanem csak a jelölés alapján lehetett dolgozni - ami azért lényegesen gyorsította a munkát.

A karózás, lekötés után mégegyszer végigsétáltam a szőlőt, és ahol kellett, pontosítottam a leltárat. Ahol úgy ítéltem meg, hogy ha a leltár szerint telepítenénk mégegyet, túl sűrű lenne, onnan lehúztam, ahonnan pedig hiányoltam, oda beírtam. Így a telepítendő tőkék száma szinte nem változott, most azonban, az ültetés előtt, egy pontos leltár áll rendelkezésemre.

Ennek alapján kiszőámoltam a tőkepótlást: 22 muskotály és 92 rizling tövet kell vennem. Szentantalfán van is egy oltvány-készítő, tőle fogom megvenni a gyökeres, előnevelt hajtásokat. Darabja 320 forint, nem lesz olcsó mulatság.

Nincsenek megjegyzések: