augusztus 05, 2008

Jég, lisztharmat, özönvíz

Kedden telefonon hívott anyu, hogy elkapta a jég a szőlőt. Az egyik oldal felé eső fürtöket alaposan helybenhagyta. Továbbá közölte, hogy a permetezések ellenére terjed a lisztharmat. Mivel ez hét közben volt, gyorsan kerítettünk valakit, aki megpermetezte. Mint később kiderült, feleslegesen. Ráadásul este hatkor még sütött annyira a nap, hogy a szőlő nyugati oldalát eléggé megperzselte a Thiovit + Réz keverék. A fürtökön jégverésnek nyoma sincs, lisztharmatot csak mutatóba találtam.

Ezután pénteken bibliai méretű özönvíz zúdult le Dörgicsére, és a "szerencsére" frissen kultivátorozott szőlő földjét alaposan elhordta. A sárlavina befolyt a pincébe is, a hordókat megközelíteni sem tudtam. Minden csupa cupák.

Jókora vízfolyások keletkeztek.

Ha jól emlékszem, a tűzeső és sáskajárás még hátra van.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát igen, ez a "szép" a szölömüvelésben... én is permeteztem szépen 10 naponta rendszeresen, mégis elkapta a lisztharmat. a legrosszabb az egészben, hogy nemtudom, hol rontottam el! elsö felindultságomban azthittem, kivágom az összes szölöt...