május 15, 2007

Növényvédelem

A szőlő szép, de a jövő héten nem tudok lemenni, így most hétvégén permeteztem Ridomil+Rubigan kombóval.

Ma jégeső volt Dél-Dunántúlon, de szerencsére ez elkerülte Dörgicsét, ahol csak egy kétórás csendes zápor volt. Ebben a fülledt melegben is nyugodt vagyok a szőlő felől, mert a felszívódó szerek hosszan és biztonsággal védenek.

A rizlinget megkóstoltam, és a következő megállapításokra jutottam: a két hordó nagyon eltérő. Az egyik tiszta illatú, ízű, de fajtajelleget kevesebbet mutat. A másik hordó kb egy hónappal a másik mögött van - egymás mellett álltak, fogalmam sincs miért. Így utólag, az egyikbe jobbára az előprésmust, a másikba a présmust került. Ez utóbbi hordóban a keserűmandula íz nagyon erőteljes, illata ennek bujább, de a bor összeszedetlenebb. Kíváncsi vagyok, hogyan alakul két hét múlva.

Nincsenek megjegyzések: